fbpx
Selectează o Pagină
Cum construiești o listă de e-mail-uri în 7 pași ca speaker, trainer, coach

Scris de Daniela Nica

nov. 5, 2020

Felicitări! Faptul că ești aici îmi spune că vrei să îți crești afacerea online, în calitate de speaker, trainer, coach sau creator de cursuri.

Promit să trec la subiect imediat, însă dă-mi voie să îți spun câteva cuvinte mai întâi.

Știu foarte multe exemple de persoane care decid să își construiască o afacere online și totuși, încep cu sfârșitul, sau cu partea de mijloc. În orice caz, nu încep cu începutul și se vede; se simte. Au tendința de a începe prin construirea unui website profesionist în care investesc sute și mii de euro… ca mai apoi să staționeze mult și bine încercând prin eforturi aproape obsesive să aducă oameni către acel website foarte bine pus la punct.

Sau încep prin crearea unui produs și apoi încearcă să îl vândă…ei bine, oricui consideră că ar avea nevoie de el.

Problema este că ei sar peste niște pași, iar mai târziu rămân frustrați în încercarea de a găsi piesa lipsă din puzzle. Sau piesele.

Ceea ce vreau să evidențiez este că-i absolut esențial ca TOT ce faci să filtrezi prin scopul de a construi o listă de e-mail-uri. Acesta este un întreg subiect, care merită propriul lui articol. Așadar, voi scrie în curând mai multe despre asta.

În călătoria mea în această afacere pe care o dezvolt de 7 ani, am descoperit un sistem care funcționează, pe care l-am împărtășit cu alte sute de oameni și a funcționat și pentru ei. Ceea ce pot promite este că DACĂ FACI munca necesară, va funcționa și pentru tine!

Deci… cum construiești o listă de e-mail-uri ca speaker, trainer, coach?

1. Identifică problema pe care o rezolvi prin produsul / serviciul tău

Primul pas este să decizi care este problema pe care o rezolvi cu ajutorul produsului, programului, serviciului pe care îl oferi.

Încearcă să nu fii prea general. Dacă decizi că problema pe care o rezolvi este „că îi ajuți pe oameni să aibă o viață mai bună”… ai putea fi șofer, medic, cosmetician, inginer, frizer, bucătar, îngrijitor de căței, psiholog, designer, instalator, coach și… cam orice altceva. Toate meseriile ajută pe cineva cu ceva.

Gândește-te cu adevărat la subiectul pe care ai vrea să îl predai cel mai des și întreabă-te CE PROBLEMĂ rezolvă acel subiect. Alege una și fii cât mai specific.

Vrei să folosești tehnica mea?

Am și o tehnică practică extrem de valoroasă pe acest subiect. Poți să creezi un document Word/Pages sau Excel pe dispozitivul tău preferat în care să pui trei coloane (probleme, dorințe și întrebări pe care audiența ta le are).

Acesta va deveni ghidul de cercetare asupra problemelor, dorințelor și întrebărilor pe care le poți aborda în munca ta și se vor reflecta în tot conținutul pe care îl scrii.

2. Decide CUI te adresezi

Acum este foarte important să alegi CUI te adresezi. Cine este audiența ta? Cine are problema pe care tu ai identificat-o?

Se spune că atunci când te adresezi tuturor, nu te adresezi nimănui. Și e atât de adevărat!

La un pas următor, când vorbim despre a-ți scrie lecțiile… acești primi doi pași vor avea tot sensul din lume! Vei putea să vorbești specific pe durerile oamenilor, cu exemple concrete.

Cum ai putea să scrii o scrisoare frumoasă unui destinatar anonim?! Exact. Cu greu și fără rezultate. Dar dacă ar fi vorba de prietenul tău cel mai bun pe care îl cunoști „ca pe propriul buzunar”? Altă treabă, nu? Probabil că te-ai putea opri din scris când se termină pixul. 😊

A-ți cunoaște clientul ideal îți va face munca mult mai ușoară, mai plăcută și de impact!

Iată un ‘truc’: Clientul tău ideal ești probabil chiar TU – de acum 3 ani. Cum erai? Ce gândeai? Ce dureri, frici, probleme, îngrijorări aveai? Care îți erau întrebările? Dar visurile, dorințele, aspirațiile? Scrie totul și gata, ai descrierea clientului tău ideal!

Este ok să nu știi exact!

Ține minte, mulți oameni se blochează la acest pas. Dar este OK să nu știi exact! Nu e o decizie de viață și de moarte și o poți schimba oricând!

Pentru a te ajuta cu acest aspect, click pe butonul de mai jos și descarcă ghidul de identificare a clientului tău ideal.

"Poate ai mai auzit expresia: ' când încerci să te adresezi tuturor, nu te adresezi nimănui'... este atât de adevărat!"

– Daniela Nica

3. Scrie-ți povestea personală

Dacă nu ai reușit să alegi un client ideal căruia te adresezi… am o veste bună pentru tine! Povestea personală te va ajuta și în acest sens. Da, te poți nișa și prin povestea personală și prin subiectul pe care alegi să îl predai din nou și din nou ȘI DIN NOU.

Deci… povestea personală este ceea ce va face diferența între tine și ceilalți din aceeași industrie. Este ceea ce face conținutul tău să fie al tău.

Povestea personală este ceea ce te conectează cu audiența, ceea ce te ajută să îți crești lista de e-mail-uri și ce te face UNIC!

Din nou, dacă nu ai reușit să îți conturezi bine clientul ideal la pasul anterior, măcar decide să mergi până în pânzele albe cu un subiect și cu povestea ta legată de acel subiect. De ce? Vei putea să vezi cine este clientul tău ideal în funcție de oamenii pe care îi vei atrage în felul acesta în mod organic (neplătit, adică).

Îi vei observa și vei observa ce tranziții fac și cum îi ajută ceea ce tu predai. Eu prin povestea mea ca imigrant în Italia din urmă cu 18 ani, am atras în “tribul” meu foarte mulți români plecați în străinătate. Cu asta au rezonat, au fost inspirați și au vrut să rămână aproape.

De ce e atât de importantă povestea personală?

Sunt atâtea beneficii și motive pentru care un bun antreprenor are nevoie să știe cum să își scrie și să își spună poveștile personale.

(Dacă ești trainer, speaker, coach – CU ATÂT mai mult!)

În programul meu de List Building vorbesc mult despre a-ți cunoaște clientul ideal și despre poveștile personale și sigur voi mai scrie despre asta.

A-ți cunoaște bine audiența este important. Este necesar și este de ajutor. Dar dacă vrei cu adevărat să ieși în evidență în domeniul tău și să îți monetizezi expertiza… ai nevoie să te asiguri că și audiența ta te cunoaște PE TINE. Și că te cunoaște bine.

Atunci când ești deschis (și chiar vulnerabil) cu clientul tău ideal… ceea ce spui de fapt este: “Ușa mea este deschisă pentru tine. Ești binevenit aici. Eu te înțeleg pe tine și tu pe mine.

Iată o idee pe care să o notezi și să o ții minte…

Dacă vrei să fii BUN, cunoaște-ți clienții ideali. Dacă vrei să fii EXTRAORDINAR, dă-le voie să te cunoască și ei pe tine.

Este important ca în timp să îi faci pe oameni să te cunoască, să te placă și să aibă încredere în tine și nu poți face asta până când nu ai un subiect care rezolvă o problemă.

4. Creează un grup de Facebook

– îPentru a avea un grup de oameni care să te cunoască, să te placă și să aibă încredere în tine, ai nevoie de un „loc de întâlnire”, un “trib”. Un sediu al zilelor noastre. Un grup de Facebook.

Grupurile de Facebook conțin membri care s-au înscris la reclamele tale plătite, dar nu numai. Vei avea în grup și oameni care găsesc grupul din întâmplare sau care au fost invitați de prietenii lor să se alăture.

În cursurile mele predau despre a construi un trib, cu oameni care au aceleași preocupări și care te urmează pentru că te iubesc… și nu un simplu grup cu ‘de toate pentru toți’.

Diferențele dintre un simplu grup și un trib dedicat sunt mai multe:

a) Leadership-ul este esențial

Oamenii te urmează pe tine ca om, nu numele firmei tale. Ei urmează umanitatea din tine, țin cu tine și vor să fie conduși, nu ca o turmă care merge în toate direcțiile. Vor siguranța că liderul știe ce face. Să simtă că tu creezi ceva pentru ei și ții cont de nevoile lor, ei știu că le vrei binele.

Așteaptă să le spui lucrurile pe care le au de făcut, să le faci pentru tine și apoi ca tu să le vinzi și lor.

Ajungi să le fii atât de drag și să aibă așa multă încredere în tine, încât orice ai face, orice le propui și oriunde mergi, merg și ei cu tine.

Oamenii urmează oameni, iar tu vei trage corabia și vei antrena avântul.

b) Fă să fie o conversație, nu monolog.

Din când în când, spune-le câte ceva din viața ta, pune-le o întrebare. Ascultă răspunsul, dacă ai timp, răspunde comentariilor, ajută-i pe cei care îți cer ajutorul. Astfel se creează prietenie, atmosferă valoroasă în grup, și ca BONUS – ai ocazia să faci cercetarea de marketing… să îți cunoști mai bine audiența.

c) Recunoaște ‘ambasadorii’ grupului.

Vei observa în timp că se vor remarca persoane care sunt dispuse să ajute, care au o energie mai ridicată decât alții, care sunt mai vizibili, mai entuziasmați, mai prezenți și mai implicați. Observă-i și fă-i să știe că îi apreciezi. O idee ar fi să faci un formular de aplicație pentru rolul de voluntar – ambasador, să faci acest aspect mai oficial și să le oferi celor care aplică anumite beneficii pentru că te ajută cu gestionarea grupului.

Atunci când au și o responsabilitate (de a raporta postările de tip SPAM, de exemplu), oamenii vor simți și mai mult că este și grupul lor, nu doar al tău.

De exemplu, ambasadorii din grupul meu au surpriza de a avea o postare de ziua lor de naștere, cu un afiș drăguț personalizat cu poza lor. Este un lucru mic, care le arată lor că sunt recunoscătoare pentru eforturile lor de a crește grupul. Pentru cei care se vor remarca în mod deosebit, cu siguranță voi găsi diverse moduri de a le arăta mulțumirea mea, în funcție de călătoria lor de creștere.

Voi scrie mai multe despre Facebook, ca unealtă  de construire a listei, cu pași concreți, în blogurile următoare, așa că fii pe fază 🙂

    5. Optimizează-ți pagina personală de Facebook

    Fă-ți o copertă de Facebook unde să menționezi audiența, problema pe care o rezolvi și o invitație către grupul tău de Facebook (unde pui numele acestuia) și link către grup la descrierea imaginii. În acest fel, clientul tău ideal care este în lista de prieteni, va cere accesul la grupul tău de Facebook atunci când va observa afișul.

    Pentru acesta poți folosi un cont gratuit în Canva și să îl faci singur sau poți apela la un designer. În cursul meu de List Building explic pas cu pas – prin îndemnuri la acțiune clare timp de 49 zile consecutive (7 săptămâni), ABC-ul de a construi o listă și tot ce ai nevoie să faci pentru asta (inclusiv despre unde găsești audiența ta și cum îi aduci în tribul tău).

    6. Pasul următor este că ai nevoie de un magnet (o resursă gratuită), în schimbui căruia clientul ideal îți oferă adresa lui de e-mail. 

    Poți lua problema pe care o rezolvi, audiența căreia te adresezi, informația pe care ai aflat-o despre oamenii din grup prin întrebările pe care le-ai postat, subiectul pe care ai decis că îl vei preda din nou și din nou – și fă-ți prima resursă gratuită și foarte VALOROASĂ. Doar pentru că e gratuit, nu înseamnă că trebuie să arate astfel.  
     
    O să îți dau un exemplu foarte practic. Dacă ai decis că audiența ta e formată din manageri și antreprenori, iar problema pe care tu o rezolvi este aceea de a elimina frustrarea lipsei de comunicare din echipe, poate că titlul tău ar suna cam așa: „Cum să elimini frustrarea lipsei de comunicare cu echipa, fără să elimini echipa. Oricărui antreprenor îi este greu să fie pus în situația să dea afară pe cineva din echipă. Oricare ar fi lucrul pe care audiența ta îl dorește și cel pe care vrea să îl evite, fă un titlu de acest gen: Cum să (soluția) fără să (problema). Cu toții căutăm plăcerea și evităm durerea. Folosește asta în avantajul tău în transmiterea eficientă și de impact a comunicării mesajului tău! 

     

    Sunt multe resurse de tip magnet pentru a construi o listă. Fie că e vorba de un fișier pdf, o lecție video, o provocare, un curs cu acces gratuit limitat de tip summit, un webinar, o carte, etc… pentru această resursă vei avea nevoie de câteva lucruri din punct de vedere tehnic (o pagină de înscriere – landing page, o pagină de mulțumire – thank you page, un furnizor de servicii de e-mail-uri – Email service provider), precum și de următorul pas…

    În blogurile următoare voi detalia aceste lucruri…

    7. Tot ce faci ca speaker, trainer, coach sau creator de cursuri necesită foarte mult conținut.

    Atât partea de dinaintea unui curs, cât și cea din timpul promovării unui curs și din timpul livrării promisiunilor propriu-zise… totul este despre conținut!  
     
    Desigur, există o diferență între conținutul gratuit și cel plătit. Acest subiect este unul care am observat că îi ține pe loc pe foarte mulți oameni. Își pun constant întrebări în mintea lor: Oare e bine să ofer asta gratuit? Oare nu e prea mult? Oare nu e prea puțin? Și tot acest zbucium îi ține din a deveni cu adevărat creativi și se tot învârt în jurul cozii...

    Eu zic așa: pe scurt, oferă-le gratuit orice vrei! Și dacă totuși vrei o indicație mai delimitată: Oferă-le tot ce ține de CE și DE CE faci, iar ce ține de CUM pune-le în cursul plătit. Oamenii plătesc pentru călătorie. Pentru ghidare pas cu pas. Pentru partea practică. Pentru structura ordonată. Pentru a fi susținuți și a li se spune CUM să facă.

    Conținutul are mai multe roluri: acela de a construi încredere, de a-ți oferi vizibilitate, de a te poziționa ca expert, de a educa, de a te face cunoscut, plăcut și de a construi o relație solidă. 

    Dacă vrei să ai un super punct de start în ceea ce privește conținutul, pentru a nu trebui să reinventezi roata, îți recomand o licență de predare sau o certificare. Empowered Living România (unde sunt președinte și parteneră cu Paul Martinelli & Roddy Galbraith) este o super unealtă. Înainte să fiu președinte Empowered Living România și să facilitez vânzarea licențelor de predare la noi în țară, am fost client Empowered Living International și mi-am achiziționat toate licențele disponibile, pe care le-am făcut unice – prin adăugarea poveștii și personalității mele. 
     

    Pentru mult mai multe despre a construi o listă în calitate de speaker, trainer, coach – descarcă e-book-ul meu de 52 pagini (foarte ușor de parcurs) 7 strategii simple pentru a-ți crește lista de e-mail-uri AICI. 

    1 Comments

    1 Comentariu

    1. Emilia Caprar

      Excelent materialul!
      Mă ajută foarte mult. Chiar căutam o explicație clară și logică.
      Și poate cel mai valoros este că vine de la cineva care a testat procedeul.

      Răspuns

    Înaintează un Comentariu

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Rămâi la curent cu ultimele vești și noutăți

    Intră într-un proces aprofundat de creșterea listei de e-mailuri

    Poți intra într-un process aprofundat de creșterea listei de e-mail-uri (în engleză) și noi te vom recompensa prin accesul și la cursul în limba română (care este în curs de pregătire) imediat cum este disponibil.

    Descarcă GRATUIT ghidul de 7 strategii pentru a-ți construi o listă de e-mail-uri

    Află cele 7 strategii care m-au ajutat să construiesc o listă de e-mailuri de peste 100.000 de oameni și care mi-au adus jumătate de milion de dolari în ultimul an!

    Importanța unei liste de e-mailuri este adesea subestimată și rămâne o mină de aur neexplorată și profund uitată de mulți antreprenori.

    Unde mă găsești

    Rămâi conectat. Mă găsești pe: